coverfitness

5 ideja za vrhunski zdrav doručak

facebook-share twitter-share pinterest-share

5 ideja za vrhunski zdrav doručak

Kažu da postoje dve vrste ljudi. Oni koji čim ujutro otvore oči hvataju se za vrata frižidera i oni koji čekaju podne ne bi li upriličili svoj prvi obrok. Doručak nikako ne smete preskakati. To smo valjda odavno apsolvirali. Pred vama je pet kombinacija koje bi trebalo da osiguraju da vaš prvi i najvažniji obrok u danu posluži za dobro funkcionisanje ishrane.

Doručak je zaista najvažniji obrok u danu. Postavlja metabolizam, pokreće moždane funkcije i isporučuje najvažnije hranljive sastojke. Ove kombinacije čistih dinamita su nutritivna snage i tako su ukusne. Za pripremu mnogih od ovih opcija potrebno je pet minuta ili manje.

 

1. Jaja + Avokado = Moždani Booster

Ali u tekućem žumancetu ima više od puke seksualne privlačnosti. Jaja, posebno žumance, izvrstan su izvor folata i vitamina B12, koji su ključni hranjivi sastojci u funkciji mozga. Uparite jaja sa avokadom, čiji visoki nivoi mononezasićenih masti pomažu u promovisanju zdravog krvotoka i zauzvrat kognitivnih funkcija. Jedna od omiljenih kombinacija ikad je komad tosta od celog zrna preliven pasiranim avokadom, pahuljicama crvene paprike i jajetom, ali takođe možete eksperimentisati sa fritatom, omletima, kajganom prelivenom sosom od avokada i ljutim sosom … Budite kreativni!

 


2. Chia seme + grčki jogurt = proteinska snaga

Jedna kašika sadrži neophodne hranljive sastojke i oko 4 grama biljnih proteina, pa ih vredi uvrstiti u vašu ishranu. Možda znate za puding od chia semena, ali znamo da tekstura olupljenih semenki može biti neugodna za neka nepca. Umesto toga, pokušajte da ih poprskate po kremastom grčkom jogurtu za hrskavo gnječenje ili ih umešate u smoothie, tako da ni sami ne znate da su tamo. Kombinacija proteina gustog jogurta i Chia semena pomaže u izgradnji mišića i daljoj sitosti. Napravite parfe za doručak i dodajte voće i druge hrskave prelive, kao što su kokos ili kakao u zrnu, da biste dodali boju, teksturu i vitamine u jednačinu.

jogurt i chia puding

photo: google



3. Tahini + Banana = Potasium Player

Kalijum je elektrolit i važan mineral koji doprinosi ukupnom funkcionisanju ćelija, tkiva i organa vašeg tela. Zbog toga banana čini savršenu grickalicu posle treninga - pomaže u nadoknađivanju izgubljenih elektrolita i sprečava grčenje mišića. Unošenje dovoljno kalijuma takođe pomaže srcu. Uravnotežujući nivo natrijuma, kalijum pomaže u regulaciji krvnog pritiska, a zauzvrat pomaže u podršci zdravom srcu. Tahini, susamova pasta koja se nalazi u bliskoistočnoj kuhinji (i ključni sastojak humusa) bogata je mineralima i kalijumom. Kada se tahini udruže sa bananama, ovaj slatko-slani dvojac sjajan je preliv za vašu jutarnju činiju ovsene kaše ili granole, doda kremastu slatkoću kada se umeša u smoothie i na sceni umornog maslaca od kikirikija i tosta od banane.

tahini banana

photo: google


4. Malina + ječam = Fiber Fix

Maline su dragulji voćnog sveta. Ne samo da daju sjajnu nijansu rumenila vašem smoothiju ili dodaju mrlju boje vašim žitaricama, već takođe svrstavaju vrhove u odeljenje vlakana. Ovsena kaša se odavno smatra izvorom rastvorljivih vlakana, one vrste koja pomaže u smanjenju lošeg holesterola, ali ječam je manje obrađen od svoje braće valjanog ovsa. Kao rezultat, oni imaju niži glikemijski indeks, što znači da ćete imati stabilniji nivo šećera u krvi i da ćete imati manju verovatnoću da ćete imati pad sredinom jutra. Za brz i moćan doručak, napravite preko noći ovas, a ujutro prelijte malinama.


5. Bademi + jagode = vitalni vitamini

Verovatno ste znali da su jagode dobar izvor vitamina C, ali da li ste znali da sadrže i vitamin B6, bakar i magnezijum? Vitamini B i bakar vitalni su za zdravu kožu, kosu i oči, dok magnezijum održava kosti jakim, reguliše krvni pritisak i pospešuje stabilan srčani ritam. Bademi su bogat izvor mnoštva hranljivih sastojaka; što se tiče vitamina, oni su takođe odličan izvor vitamina B6, kao i vitamina E, koji je neophodan za zdravu kožu i moćan saveznik u zaštiti kože od oštećenja od sunca i sprečavanju starenja. Kao bonus, i bademi i jagode su dobar izvor dijetalnih vlakana. Preporučujemo dvostruku dozu badema u jutarnjem smutiju - bademov puter i mleko - plus smrznute jagode za ekstra penušavi šejk.

jagoda smoothie

photo: google


Povezane objave
  1. Meringa sa šljivama Meringa sa šljivama
  2. 5 recepata od zelene boranije za brzu večeru 5 recepata od zelene boranije za brzu večeru
  3. Souffle sa tri vrste sira Souffle sa tri vrste sira
  4. 9 tajni zdravijeg načina kuvanja 9 tajni zdravijeg načina kuvanja
Kolačići
Cover.rs prikuplja Vaše lične podatke kako bismo Vas redovno obaveštavali o prodavnici, događajima i ponudama. Pogledajte našu Politiku privatnosti kako biste saznali više o zaštiti podnetih podataka i upravljanju istim.
To Top