coverfitness

5 načina da pojačate fokus

facebook-share twitter-share pinterest-share

5 načina da pojačate fokus

I dok u krugu porodice obeležavamo godišnjicu ulaska u vanredno stanje, prvi lockdown i početak pandemije koronavirusa na lokalnom nivou, jednoglasno možemo da konstatujemo da smo svi umorni i teško je fokusirati se. Evo kako da vratite koncentraciju da biste mogli da obavite svoje poslove.

Prošla je otprilike godina otkako su mnogi radnici poslati kućama „na nekoliko nedelja“, jer je pandemija počela da hara planetom. Preko noći, milioni ljudi morali su da nauče kako raditi na daljinu - ako su imali sreće da zadrže posao. Pa čak i sa vakcinama koje nude obećanje neke mere „normalnog“ u narednim mesecima, protekla godina je bila iscrpljujuća. Dakle, više od 365 dana živimo tzv. Novu normalnost.

Ali posao još mora da se završi. U idealnom slučaju, sveobuhvatna briga o sebi - dobra ishrana, vežbanje, spavanje, meditacija i slično - pomaže nam da ostanemo oštri. Ali čak i kada te stvari nisu moguće, dođe vreme kada se jednostavno treba koncentrisati, bez obzira na okolnosti. Evo pet stvari koje vam mogu pomoći da se zakopčate i počnete da obavljate stvari:


PROČISTITE DISTRAKCIJE

Odvojite nekoliko trenutaka kako biste smanjili smetnje u svom okruženju da biste umanjili njihov uticaj. Postoje li stvari u vašem okruženju koje privlače vašu pažnju? Obratite im se. Bez obzira da li je to vaš telefon, ili možda ako imate otvoren prozor i gledate napolje, a pokušavate da se fokusirate na posao, pokušajte da smanjite te stvari u svom okruženju. Isključite obaveštenja. Ako možete, pređite u manje ometajuće područje da biste radili. A ako postoje stvari koje privlače vašu pažnju i kojih se možete brzo rešiti, možda će vam biti bolje da ih samo radite kako biste mogli ponovo da se usredsredite. Ali ponekad je skretanje možda upravo ono što vam treba. Studija iz 2011. objavljena u časopisu Cognition otkrila je da nam čak i kratka skretanja mogu pomoći da se vratimo zadatku sa obnovljenim osećajem fokusa. Dakle, ako će vam šetnja ili gledanje nekoliko smešnih video snimaka na TikTok-u pomoći da se usredsredite, onda nađite vremena za te distakcije.


SUZITE OBIM POSLA

Preopterećenost može otežati fokusiranje, kaže organizacioni psiholog Katy Caselly, osnivač i predsednik Building Giants-a, firme za obuku za razvoj radne snage. Dakle, ako imate problema sa fokusiranjem, raščlanite zadatak na korake i rešavajte ih jedan po jedan. I prestanite da pokušavate da obavljate više zadataka, kaže ona. „Sve u svemu, kada prelazimo sa jedne stvari na drugu, zapravo se dešava da radi kompenzacije radimo brže, što uzrokuje više stresa, više frustracija i veći vremenski pritisak“, kaže ona.


DEFINIŠIET SVOJE „ŠAMPANJSKE TRENUTKE“

Imajući na umu opšti cilj koji pokušavate da postignete može vas motivisati da se usredsredite. Stručnjak za performanse mozga Jim Kvik, autor knjige Limitless: Upgrade Your Brain, Learn Anything Faster i Unlock Your Exceptional Life, kaže da započnete sa jasnim ishodima. Kvikov kolega Klej Herbert naziva ih „trenucima šampanjca“. Primer: „Ako ćete se takmičiti u sportu, znate kad ćete razbiti šampanjac i proslaviti jer tamo postoji jasan ishod“, kaže Kvik. Razmislite o tome kako izgleda uspešan ishod. Kakav će to biti osećaj? Zašto je važno? Šta će se dogoditi ako ga ne dovršite uspešno? Ponovo se povežite sa svojim osećanjima da ćete najbolje raditi i šta će to značiti. Ako se emocionalno angažujete sa završetkom projekta, možete da dobijete promenu energije i podsetnik o prioritetima koji su vam potrebni da biste se fokusirali.


NAPRAVITE PAUZU

Neki prave pauze. Kvik preporučuje „pauzu za mozak“, koji uključuje tri stvari:

  • Pokret: Pomerite telo, „jer kako vaše telo pokreće vaše moždane vijuge, što vam daje energiju, sjajne neurotrofne faktore izvedene iz mozga, što je poput đubriva za vaš mozak“, kaže on.
  • Hidrat: „Samo zadržavanje hidratacije povećava vaše vreme reakcije i brzinu razmišljanja za 15 do 30%. Tvoj mozak je uglavnom voda “, kaže on.
  • Dišite: Da, duboko udahnite. Ali takođe sedite uspravnije. „Mnogo puta ljudi ne mogu da održe energiju kako bi postigli ono što trebaju, jer im je držanje toliko loše, a donja trećina pluća apsorbuje dve trećine kiseonika“, kaže on.

RAD U NALETIMA

Kada ste u skladu sa dobom dana kada vaša energija doseže vrhunac, te momente možete iskoristiti u svoju korist. Kada ste u vremenu visoke energije, rad u kratkim rafalima može vam pomoći da poboljšate fokus. Isprobajte Pomodoro tehniku, tokom koje podešavate tajmer za intervale od 25 minuta sa pauzama od 5 minuta. Tokom intervala od 25 minuta, izazivajte sebe u onome što vam treba da uradite. Možete pokušati da se usredsredite na jedan zadatak ili igrate „pobijedi sat“ pokušavajući da što više uradite na nacrtu dokumenta.



Povezane objave
  1. Jasenka Stekić: Mojih 5 načina kako pobeđujem nezdrav poslovni tempo Jasenka Stekić: Mojih 5 načina kako pobeđujem nezdrav poslovni tempo
  2. Jasenka Stekić: Da li ‘novi luksuz’ znači da si i ti bolja verzija sebe? Jasenka Stekić: Da li ‘novi luksuz’ znači da si i ti bolja verzija sebe?
  3. Wellness Startup Vital Proteins u velikoj potražnji zbog koronavirusa Wellness Startup Vital Proteins u velikoj potražnji zbog koronavirusa
  4. Kelly Wearstler – glamurozni potpis u uređenju enterijera Kelly Wearstler – glamurozni potpis u uređenju enterijera
Kolačići
Cover.rs prikuplja Vaše lične podatke kako bismo Vas redovno obaveštavali o prodavnici, događajima i ponudama. Pogledajte našu Politiku privatnosti kako biste saznali više o zaštiti podnetih podataka i upravljanju istim.
To Top