Ada Mall

7 blagodati japanske jabuke za zdravlje i ishranu

facebook-share twitter-share pinterest-share

7 blagodati japanske jabuke za zdravlje i ishranu

Poreklom iz Kine, stabla persimona (narodno japanska jabuka) uzgajaju se hiljadama godina zbog ukusnog voća i lepog drveta. Njihovo voće narandžaste boje, nazvano persimmons, poznato je po svom slatkastom ukusu sličnom medu. Iako postoje stotine vrsta, sorte Hachiya i Fuyu među najpopularnijima su. Hachiya persimon u obliku srca su opori, što znači da imaju vrlo puno biljnih materija zvanih tanini koji nezrelom plodu daju suv, gorak ukus.

Ova vrsta persimona mora biti potpuno zrela pre jela. Persimon Fuyu takođe sadrže tanine, ali smatraju se nestalnim. Za razliku od persimona Hachiya, u oštroj sorti Fuyu u obliku paradajza možete uživati ​​čak i kad nije potpuno zrela. Persimon se može jesti svež, sušen ili kuvan, a koristi se širom sveta u obliku želea, pića, pita, karija i pudinga. Persimoni su ne samo ukusni, već su i prepuni hranjivih sastojaka koji na više načina mogu koristiti vašem zdravlju. Evo 7 njihovih prednosti, uključujući kako ih uvrstiti u svoju ishranu.


Bogati nutritijentima

Iako su male veličine, persimoni su prepuni impresivne količine hranljivih sastojaka. U stvari, jedan plod (168 grama) sadrži:

  • Kalorije: 118
  • Ugljeni hidrati: 31 grama
  • Proteini: 1 gram
  • Masti: 0,3 grama
  • Vlakna: 6 grama
  • Vitamin A: 55% RDI
  • Vitamin C: 22% RDI-a
  • Vitamin E: 6% RDI-a
  • Vitamin K: 5% RDI-a
  • Vitamin B6 (piridoksin): 8% RDI-a
  • Kalijum: 8% RDI
  • Bakar: 9% RDI
  • Mangan: 30% IRD-a

 

Persimon je takođe dobar izvor tiamina (B1), riboflavina (B2), folata, magnezijuma i fosfora. Ovo živopisno voće ima malo kalorija i sadrži vlakna, što ih čini hranom pogodnom za mršavljenje. Samo jedan persimon sadrži preko polovine preporučenog unosa vitamina A, vitamina rastvorljivog u masti, kritičnog za imunološku funkciju, vid i razvoj fetusa. Pored vitamina i minerala, on sadrži širok spektar biljnih jedinjenja, uključujući tanine, flavonoide i karotenoide, što može pozitivno uticati na vaše zdravlje. Listovi ploda takođe sadrže puno vitamina C, tanina i vlakana, kao i čest sastojak terapijskih čajeva.


Odličan izvor moćnih antioksidansa

Persimon sadrži korisna biljna jedinjenja koja imaju antioksidativne osobine. Antioksidanti pomažu u sprečavanju ili usporavanju oštećenja ćelija suprotstavljanjem oksidativnom stresu, procesu koji pokreću nestabilni molekuli zvani slobodni radikali. Oksidativni stres povezan je sa određenim hroničnim bolestima, uključujući bolesti srca, dijabetes, rak i neurološka stanja poput Alchajmerove bolesti.

Srećom, konzumiranje hrane bogate antioksidansima, poput persimona, može pomoći u borbi protiv oksidativnog stresa i može smanjiti rizik od određenih hroničnih bolesti. Dijeta sa visokim sadržajem flavonoida, koji su snažni antioksidanti u visokoj koncentraciji u koži i mesu persimonja, povezana je sa nižim stopama srčanih bolesti, mentalnim padom povezanim sa uzrastom i rakom pluća. Persimon je takođe bogat karotenoidnim antioksidantima poput beta-karotena, pigmenta koji se nalazi u mnogim voćem i povrćem jarkih boja.

Studije su povezale ishranu sa visokim sadržajem beta-karotena sa manjim rizikom od srčanih bolesti, karcinoma pluća, kolorektalnog karcinoma i metaboličkih bolesti. Pored toga, studija na preko 37 000 ljudi otkrila je da oni sa visokim unosom beta-karotena u ishrani imaju značajno smanjen rizik od razvoja dijabetesa tipa 2.


Može imati koristi za zdravlje srca

Bolesti srca vodeći su uzrok smrti u celom svetu i negativno utiču na živote miliona ljudi. Srećom, većina vrsta srčanih bolesti može se sprečiti smanjenjem faktora rizika, poput nezdravog načina ishrane. Moćna kombinacija hranljivih sastojaka koja se nalazi u persimonu čini ga izvrsnim izborom za jačanje zdravlja srca. Persimon sadrži flavonoidne antioksidante, uključujući kvercetin i kempferol. Praktikovanje dijete sa visokim sadržajem flavonoida povezano je sa smanjenim rizikom od srčanih bolesti u nekoliko studija.

Na primer, studija na preko 98.000 ljudi otkrila je da oni sa najvećim unosom flavonoida imaju 18% manje smrtnih slučajeva od srčanih bolesti, u poređenju sa onima sa najmanjim unosom. Ishrana bogata flavonoidima može podržati zdravlje srca snižavanjem krvnog pritiska, smanjenjem „lošeg“ LDL holesterola i smanjenjem upale. Štaviše, tanini koji nezrelom persimonju daju zapanjujuću gorčinu mogu smanjiti krvni pritisak. Mnoga ispitivanja na životinjama pokazala su da taninska kiselina i galna kiselina, oboje pronađene u persimonju, efikasno smanjuju visok krvni pritisak, glavni faktor rizika za bolesti srca.

japanska jabuka recept

photo: google

 


Može pomoći u smanjenju upale

Uslovi poput bolesti srca, artritisa, dijabetesa, raka i gojaznosti povezani su sa hroničnom upalom. Srećom, odabir namirnica sa visokim sadržajem antiinflamatornih jedinjenja može pomoći u smanjenju upale i smanjenju rizika od bolesti. Persemoni su odličan izvor snažnog antioksidansa vitamina C. U stvari, jedan dragun sadrži 20% preporučenog dnevnog unosa.

Vitamin C pomaže u zaštiti ćelija od oštećenja izazvanih slobodnim radikalima i suzbija upale u telu. Vitamin C smanjuje štetu od slobodnih radikala donirajući elektron ovim nestabilnim molekulima, na taj način ih neutrališući i sprečavajući ih da uzrokuju dalje štete. C-reaktivni protein i interleukin-6 su supstance koje telo proizvodi kao reakcija na upale.

Osmonedeljno istraživanje na 64 gojazna čoveka otkrilo je da je dodavanje sa 500 mg vitamina C dva puta dnevno značajno smanjilo nivo C-reaktivnog proteina i interleukin-6. Plus, velike studije povezuju veći unos vitamina C u ishrani sa smanjenim rizikom od zapaljenskih stanja poput bolesti srca, raka prostate i dijabetesa. Persemon sadrži i karotenoide, flavonoide i vitamin E, koji su svi snažni antioksidanti koji se bore protiv upala u telu.


Bogat vlaknima

Previše holesterola, posebno „lošeg“ LDL holesterola, može povećati rizik od srčanih bolesti, moždanog udara i srčanog udara. Hrana bogata rastvorljivim vlaknima, poput voća i povrća, može da pomogne u snižavanju visokog nivoa holesterola pomažući telu da izlučuje suvišne količine. Persemon je voće bogato vlaknima za koje je dokazano da snižavaju nivo LDL holesterola. Jedno istraživanje je otkrilo da su odrasli koji su konzumirali pločice sa kolačićima koji sadrže vlakna persimona tri puta dnevno tokom 12 nedelja doživeli značajan pad LDL holesterola u poređenju sa onima koji su jeli pločice koje nisu sadržavale persimmon vlakna.

Vlakna su takođe važna za redovno pražnjenje creva i mogu pomoći u smanjenju visokog nivoa šećera u krvi. Rastvorljiva hrana bogata vlaknima, poput persimona, usporava varenje ugljenih hidrata i apsorpciju šećera, što pomaže u sprečavanju skokova šećera u krvi. Studija na 117 osoba sa dijabetesom pokazala je da je povećana potrošnja rastvorljivih dijetalnih vlakana dovela do značajnih poboljšanja nivoa šećera u krvi. Pored toga, vlakna pomažu u napajanju „dobrih“ bakterija u crevima, što može pozitivno uticati na vaše probavno i celokupno zdravlje.


Podržava zdraviji vid

Persimon daje puno vitamina A i antioksidanata koji su presudni za zdravlje očiju. U stvari, jedan dragun daje 55% preporučenog unosa vitamina A. Vitamin A podržava funkcionisanje membrana konjunktive i rožnjače. Štaviše, to je suštinska komponenta rodopsina, proteina neophodnog za normalan vid. Persimon sadrži i lutein i zeaksantin, koji su karotenoidni antioksidanti koji promovišu zdrav vid.

Ove supstance se nalaze u visokom nivou u mrežnjači, sloju tkiva osetljivom na svetlost u zadnjem delu oka. Ishrana bogata luteinom i zeaksantinom može smanjiti rizik od određenih očnih bolesti, uključujući starosnu degeneraciju makule, bolest koja utiče na mrežnjaču i može prouzrokovati gubitak vida.

U stvari, studija na preko 100.000 ljudi otkrila je da su oni koji su konzumirali najveće količine luteina i zeaksantina imali 40% manji rizik od razvoja starosne makularne degeneracije, nego oni koji su konzumirali najmanje količine.


Ukusni i lako se dodaju ishrani

Kaki se može dodati raznim jelima kako bi pružio dodatni podsticaj ishrani. U ovom voću možete uživati u svežem obliku kao jednostavnu grickalicu ili u ukusnim receptima. U stvari, izvrsno se slažu i sa slatkom i slanom hranom.


Evo nekoliko načina za dodavanje kakija u vašu ishranu:

  • Narežite persimmon na salatu za ukusan dodatak.
  • Prelijte jutarnji jogurt ili ovsenu kašu svežim ili kuvanim persinomom kako biste dobili prirodnu slatkoću.
  • Persimon pecite u rerni i podlijte medom za ukusan i zdrav desert.
  • Omešajte sušeni ili sveži persimon u mešavinu kifla, hleba ili kolača.
  • Kombinujte sa bobicama i agrumima za ukusnu voćnu salatu.
  • Prokuvajte persimmon i poslužite uz pečeni Brie za ukusno predjelo.
  • Pecite persimone sa piletinom ili mesom za jedinstvenu kombinaciju ukusa.
  • Ubacite smrznuti persimmon u svoj omiljeni recept za smoothie za dodatne hranljive sastojke.
  • Narežite i osušite persimmon u rerni da napravite prirodne voćne trake.

Persimoni su slatko, svestrano voće puno vitamina, minerala, vlakana i korisnih biljnih jedinjenja. Štaviše, oni mogu promovisati zdravlje srca, smanjiti upale, podržati zdrav vid i održavati vaš probavni sistem zdravim. Osim toga, ukusni su i dobro se slažu sa mnogim namirnicama.

Povezane objave
  1. Čokoladna banja Čokoladna banja
  2. NOVI PRAVCI – SVETLI PRIMERI NOVI PRAVCI – SVETLI PRIMERI
  3. 5 načina da ubrzate metabolizam 5 načina da ubrzate metabolizam
  4. DETOX onda kada nam se čini da nismo savršeni DETOX onda kada nam se čini da nismo savršeni
To Top