Ada Mall

Dobre strane istezanja

facebook-share twitter-share pinterest-share

Dobre strane istezanja

Koliko je među vama onih koji redovno idu u teretanu, ali zbog večite žurbe najmanje vremena odvoje na završnicu treninga koja bi trebalo da je rezervisana za istezanje? Mnogo je blagodati redovnog istezanja. Ono ne samo da može da vam poveća fleksibilnost, što je važan faktor kondicije, već može poboljšati i držanje tela, smanjiti stres i bolove u telu i još mnogo toga. Pročitajte kako biste saznali više o prednostima istezanja, kao i o tome kako započeti rutinu istezanja.

Povećava vašu fleksibilnost

Redovno istezanje može vam pomoći da povećate fleksibilnost, što je presudno za vaše celokupno zdravlje. Poboljšana fleksibilnost ne samo da vam pomaže da sa relativnom lakoćom obavljate svakodnevne aktivnosti, već može odložiti i smanjenu pokretljivost koja dolazi sa starenjem.

Povećava opseg pokreta

Mogućnost kretanja zgloba kroz čitav opseg pokreta pruža vam veću slobodu kretanja. Redovno istezanje može vam pomoći da povećate opseg pokreta. Jedna studija kojoj je pouzdan izvor otkrila da su i statičko i dinamičko istezanje efikasni kada je reč o sve većem opsegu pokreta, mada istezanje tipa proprioceptivnog neuromuskularnog olakšavanja (PNF), gde istežete mišić do krajnjih granica, može biti efikasnije za trenutne dobitke.

Poboljšava vaš učinak u fizičkim aktivnostima

Izvođenje dinamičkog istezanja pre fizičkih aktivnosti pokazalo se da pomaže u pripremi mišića za aktivnost. Takođe vam može pomoći da poboljšate performanse u atletskim disciplinama ili vežbama.

Povećava protok krvi u vašim mišićima

Redovno istezanje može poboljšati cirkulaciju. Poboljšana cirkulacija povećava protok krvi u vašim mišićima, što može skratiti vreme oporavka i smanjiti bol u mišićima (takođe poznat kao odloženost mišića ili DOMS).

ISTEZANJE - STRETCHING

Photo: Pixabay

Poboljšava držanje tela

Mišićna neravnoteža je česta i može dovesti do lošeg držanja tela. Jedna studija otkrila je da kombinacija jačanja i istezanja određenih mišićnih grupa može smanjiti muskuloskeletni bol i podstaći pravilno poravnanje. To, pak, može pomoći u poboljšanju vašeg držanja.

Pomaže u zalečenju i sprečavanju bolova u leđima

Zategnuti mišići mogu dovesti do smanjenja opsega pokreta. Kada se to dogodi, povećavate verovatnoću naprezanja mišića na leđima. Istezanje može pomoći zaceljenju postojeće povrede leđa istezanjem mišića. Redovna rutina istezanja takođe može pomoći u sprečavanju budućih bolova u leđima jačanjem mišića leđa i smanjenjem rizika od naprezanja mišića.

Odlično je za ublažavanje stresa

Kada doživljavate stres, velika je šansa da su vam mišići napeti. To je zato što se vaši mišići obično stežu kao odgovor na fizički i emocionalni stres. Usredsredite se na područja vašeg tela na kojima obično akomulirate stres, poput vrata, ramena i gornjeg dela leđa.

Smiruje vaš um

Učestvovanje u redovnom programu istezanja ne samo da pomaže u povećanju vaše fleksibilnosti, već može i da smiri vaš um. Dok se istežete, usredsredite se na vežbe pažljivosti i meditacije, koje vašem umu daju mentalnu pauzu.

Pomaže u smanjenju tenzione glavobolje

Glavobolje od napetosti i stresa mogu vam ometati svakodnevni život. Pored pravilne dijete, adekvatne hidratacije i obilnog odmora, istezanje može pomoći u smanjenju napetosti koju osećate zbog glavobolje.

Povezane objave
  1. 10 fitnes trendova koji će obeležiti 2020. 10 fitnes trendova koji će obeležiti 2020.
  2. IGOR ČUROVIĆ - Edukacija je najbolja motivacija IGOR ČUROVIĆ - Edukacija je najbolja motivacija
To Top