coverfitness

Joga za bolji protok limfe - nežna praksa koja podržava vaš imuni sistem

facebook-share twitter-share pinterest-share

Joga za bolji protok limfe - nežna praksa koja podržava vaš imuni sistem

Joga za protok limfe nije uobičajena tema, ali s toliko mnogo zaraznih bolesti koje danas vrebaju, prilično je zapanjujuće da se o jednoj od najkritičnijih komponenti našeg imunološkog sistema - limfnom sistemu - tako retko govori. Limfatika, kao vrsta pasivnog cirkulatornog sistema našeg imunološkog sistema, jedan je od naših najmoćnijih urođenih alata koji nudi zaštitu od svakodnevnih izazova sa kojima se naša unutrašnja fiziologija susreće. Tiffany Cruikshank, osnivač Yoga medicine, naglašava da pored ishrane i spavanja, joga može biti efikasno i dostupno sredstvo za održavanje zdravog limfnog i imunološkog sistema koji ne košta puno novca ili zahteva bilo kakve fensi proizvode.


Zašto je limfni sistem toliko važan?

Limfni sistem je suštinska komponenta našeg imunološkog sistema koji pomaže u uklanjanju toksina i otpada iz tela. Možete to zamisliti kao svoju posadu za čišćenje. Naši limfatičari su odgovorni za transport otpada i toksina iz tkiva nazad u krvotok i regulisanje imunološkog odgovora kao lokalnog komunikacionog mehanizma u tkivima. Vaš limfni sistem stvara suštinsku vezu za imune ćelije da istovremeno nadgledaju i reaguju na signale za povećanje ili smanjenje imunoloških i inflamatornih odgovora. Ovo takođe pomaže u zaštiti tela od pretnji poput infekcija, bakterija i raka, istovremeno balansirajući nivo tečnosti.

Limfni čvorovi i sudovi stvaraju labave vrste mreža po celom telu, pružajući ovu vitalnu imunološku podršku svakom delu. Limfni čvorovi su poput malih imunih čvorišta koja se mogu naći po celom telu, ali postoje tri područja koja su najuticajnija u uspostavljanju imunološkog odgovora na strane osvajače na koja možemo ciljati u joga praksi - vrat, pazuh i stomak.

Prva dva područja sadrže limfne čvorove tačno ispod kože, dok se na stomaku nalaze dublji limfni čvorovi kroz digestivni trakt. Ovi limfni čvorovi su važni za pomoć u zamci patogena kako bi imuni sistem mogao da promoviše odbrambeni odgovor. Međutim, istraživanja sugerišu da je protok limfe takođe važan deo zdravog imunološkog odgovora.



Kako funkcioniše joga za podršku limfama? 

Inteligentno stvoren sistem, površinski limfni čvorovi su strateški okupljeni oko zglobova kako bi omogućili promene pritiska pokretima kako bi olakšali protok limfe kroz čvorove, kupajući ih u imunološkim ćelijama. Limfni sistem zavisi od ovog promenljivog pritiska za pumpanje limfne tečnosti kroz sistem sa ventilima koji zadržavaju tečnost u jednom smeru. Protok kroz ove čvorove je ono što pokreće našu sposobnost da uspostavi imuni odgovor i da oglasi alarm za druge potrebne imune ćelije.

Bilo koja vrsta pokreta (nežna ili snažna) može delovati kao važna pumpa za ovaj sistem, međutim, joga može biti posebno korisna svojim kapacitetom da bude specifična za ove skupove limfnih područja, regulišući dah kao pumpa i pomažući u regulisanju stresa za koji znamo da može da priguši imuni odgovor. Joga dodaje komponentu nežnog sabijanja nekih od ovih površnih limfnih čvorova kako bi se stimulisala cirkulacija limfne tečnosti ovde.

Inverzije dodaju snažnu pomoć limfnom toku ekstremiteta i trupa koji deluju protiv gravitacije. Korišćenje dijafragmatičnih vežbi disanja i pokreta usmerenih na dah u joga praksi pomažu da se povećaju efekti na limfatiku, jer dijafragma deluje kao centralna pumpa za dublje limfne organe.



Ključne komponente prakse joge za podršku limfi

Imajte na umu ove komponente da biste kreirali joga praksu usmerenu na podršku limfnog sistema. Prvo i verovatno najvažnije je da se usredsredite na duboko, opušteno disanje tokom celog vremena, jer ovo stvara unutrašnju pumpu koja pokreće ovaj pasivniji sistem. Treba imati na umu i da je naša svrha stvaranje površinske cirkulacije pod kožom, pa je važno da se svi pokreti i disanje obavljaju sa osećajem lakoće, a ne aktivno traženje snage ili fleksibilnosti kao što biste mogli na drugim časovima joge. Niz donjih poza uključuje tradicionalne prakse i pokrete inspirisane istraživanjem. Ova praksa se radi određenim redosledom koji pomaže u podršci limfne cirkulacije, započinjući oslobađanjem tkiva oko torakalnog kanala kao glavnog izlaza za ovaj sistem, tako da postoji izlazni put za ovaj limfni tok. Zatim se krećemo niz trup, izbijamo do ekstremiteta i završavamo tamo gde smo počeli da podstičemo dobru limfnu drenažu na torakalnom kanalu ispod klavikula.

Kao i kod bilo koje druge prakse kretanja, i ovi bi trebalo da budu bezbolni. Ako ne, povucite se ili zaustavite i konsultujte svog doktora pre nego što nastavite. Iako su ove prakse relativno sigurne, ako imate poznatu bolest, povredu, rak, limfedem ili značajne zdravstvene probleme, uvek je najbolje kontaktirati svog lekara koji zna vaše specifične potrebe pre nego što započnete novu rutinu poput ove.



Kućna praksa koja podržava vaš limfni sistem


Disanje na dijafragmu

Započećemo oslobađanjem dijafragme kao centralne pumpe za naš rad ovde, nečemu čemu ćemo se vratiti tokom vežbanja. Počnite u ugodnom položaju na leđima, rukama na trbuhu. Dok udišete, osećate kako se trbuh širi i pritiska ruke, dok izdišete, osećate kako se stomak opušta prema podu. Nastavite 1 do 2 minuta, osećajući kako vam telo pada na pod dok se ovde opuštate.


Pojačivač limfe u Suhasani (poza u ležanju)

Ovaj nežni pokret vođen dahom pomaže da se limfni protok podrži kroz vrat, ispod klavikule i blizu torakalnog kanala kako bi se oslobodio izlaz za limfatiku, stvarajući izlazni put za toksine i otpad koji se eliminiše kroz limfu. Ovo je takođe sjajno samo za sebe za pojačavanje limfnog protoka oko čvorova na vratu ako se osećate pomalo istrošenim ili ako počnete da osećate upalu grla. Ovom je potrebno neko dodatno vreme da se omotate oko glave, ali kada se jednom pokrenete, jednostavnom i efikasnom ćete se vratiti. Počnite u laganom položaju prekriženih nogu. Ako vam je ovo teško, pokušajte da sednete na ivicu jastuka ili podupirača da biste podigli kukove. Takođe možete sedeti na ivici stolice s nogama položenim na pod. Desnu ruku stavite na pod ili stolicu iza sebe, a levu negde uz desnu nogu. Dok izdišete, ramena pretvorite u blagi zaokret udesno dok glavu okrećete napred ka levom ramenu. Ostanite ovde dok udišete nagnite glavu malo unazad ulevo da biste osetili lagano povlačenje ispod kože na desnoj strani vrata (da biste to poboljšali, možete nežno slegnuti desno rame).


Ostanite na izdisaju.

Udahnite, vratite se u početni položaj rukama na istom mestu. Ponovite 5 puta na jednoj strani, a zatim ponovite na drugoj strani.


Interoceptivni Belly Roll

Ova poza je korisna za stimulisanje dublje limfe u abdomenu zajedno sa dijafragmom. Napomena: To nije tradicionalna poza sfinge, tako da su noge opuštene, a laktovi ispod vas bilo gde gde se osećate ugodno. Započnite tako što ćete smotati peškir prečnika oko 5 do 12 cm. Postavite kolut preko joga tepiha i lezite na stomak kolutom preko trbuha. Obavezno postavite kolut u mekani deo trbuha, između rebra i karlice. Stavite laktove na pod bilo gde gde se osećate ugodno. Udahnite dok pritiskate stomak u rolnu, izdahnite dok opuštate stomak i pustite da kolut utone u stomak. Ponavljajte 1 do 2 minuta, opuštajući se još malo sa svakim izdisajem.


Limfna pumpa sa niskim protokom

Ovaj nežni pokret je odličan način da se limfne pumpe provuku kroz ruke i grudni koš da bi se podstakao zdrav protok limfe i imuni odgovor. Počnite u niskom naletu sa zadnjim kolenom na podu (slobodno ovde stavite malo podmetača ispod kolena). Dok udišete, pustite da vam karlica tone prema podu dok rukama poput kaktusa vadite ruke u stranu i stisnite šake, otvarajući se preko grudi. (Ključno je osigurati da ruke dosegnu iznad nivoa srca dok stežete pesnicu da biste pumpali limfu niz ruke.) Dok izdišete, otpustite ruke, opuštajući ih uz bokove dok se kukovi vraćaju. Ponovite pet puta lagano krećući se sa dahom, a zatim učinite isto na drugoj strani. Razmislite o nežnom, laganom kretanju stisnutih i ispuštenih pesnica za pokretanje limfatike.


Poza mosta

Ova uobičajena joga poza pruža blagi nagib unazad kako bi stimulisala dublje limfatične celine u trupu, zajedno sa blagom inverzijom da podstakne limfni protok i donekle nežno stisne limfni vrat. Počnite na leđima sa savijenim kolenima i stopalima na podu. Nežno podignite kukove i kičmu od poda na ugodnu visinu dok pritiskate kroz ruke i ramena da biste osetili nežno podizanje i otvaranje kroz prsa. Ako vam je ovde prijatno, možete da sklopite ruke iza leđa da biste više otvorili grudi. Ostanite pet dubokih udaha, a zatim polako spustite kukove na pod.


Noge uz zid

Inverzije su odličan način da se poboljša povratak limfe u srce, efikasan način za podršku limfatiku u celom telu. Za početak smotajte peškir u prečniku od oko 7 do 10 cm. Zatim sedite jednim kukom uza zid, a vaš smotani peškir u blizini. Pažljivo se prevrnite na leđa dok zamahujete nogama prema zidu. Pronađite udobnu udaljenost od zida kako bi se noge lako odmarale na njemu. Savijte kolena i postavite stopala na zid kako biste mogli da podignete kukove dovoljno da tamo postavite rolnu ispod karlice. Zatim naslonite karlicu na rolnu i ispružite noge prema zidu da biste se tamo opustili. Ostanite 3 do 5 minuta, koristeći izdah kako biste se opustili.


Povezane objave
  1. 5 načina da ubrzate metabolizam 5 načina da ubrzate metabolizam
  2. Traganje za zdravljem Traganje za zdravljem
  3. COVID-19 i novi način kako da budete srećni COVID-19 i novi način kako da budete srećni
  4. Čišćenje organa za disanje Čišćenje organa za disanje
Kolačići
Cover.rs prikuplja Vaše lične podatke kako bismo Vas redovno obaveštavali o prodavnici, događajima i ponudama. Pogledajte našu Politiku privatnosti kako biste saznali više o zaštiti podnetih podataka i upravljanju istim.
To Top