coverfitness

Kako da brinete o zdravlju posle tridesete?

facebook-share twitter-share pinterest-share

Kako da brinete o zdravlju posle tridesete?

Navršavanje tridesete godine života je u domenu brige o zdravlju prelomni trenutak, kada postajemo svesniji uticaja soptvenog stila života kao i brojnih spoljašnjih faktora na naše psihofizičko stanje. Ulaskom u tridesete godine uglavnom dobijamo prve odgovore sopstvenog organizma na naše evenualne nesmotrenosti u toku prethodnog mladalačkog perioda, te i telo neretko na izvestan način šalje signale u vezi sa svojim potencijalnim slabim tačkama. Iako navršenih trideset godina života ne znači istovremeno i opraštanje od mladosti kao takve, važno je da po ulasku u ovu novu etapu života postanemo snažnije osvešćeni na planu zahteva tela u pogledu održavanja dobrog zdravlja.

Kako da brinete o zdravlju posle tridesete?

Photo: Unsplash

Redovni pregledi: Prevencija i rana dijagnostika

Najdelotvorniji vid prevencije komplikacija eventualnih oboljenja je rana dijagnostika, koja je moguća ukoliko praktikujemo redovne sistematske preglede, odnosno ukoliko ne izbegavamo obraćanje lekaru u slučaju pojave određenih zdravstvenih smetnji. Selekcija pregleda koji bi morali biti uključeni u redovan godišnji lekarski pregled zavisi kako od pola, tako i od genetskih predispozicija, odnosno porodične istorije bolesti. Uz redovnu analizu krvi i preglede stanja vitalnih organa spram procenjenog stepena rizika, za žene svakako važi pravilo u vezi sa neophodnošću redovnih poseta ginekologu kao i samopregleda dojki, odnosno poseta radiologu zarad prevencije raka dojke. Muškarci bi, s druge strane, u svoj sistematski pregled trebalo da uvrste posete urologu i kontrolu mokraćne kiseline. U slučaju postojanja faktora rizika za obolevanje od dijabetesa i srčane probleme, među koje spada i stres kao deo naše svakodnevice, veoma je važno redovno posećivati specijaliste iz ovih oblasti zarad prevencije komplikacija.

Kako da brinete o zdravlju posle tridesete?

Photo: Unsplash

Kosti i mišići: Aktivnost i rizik od povreda

Oko tridesete godine života zapravo imamo najviše koštane mase, a nakon toga kosti nastavljaju sa obnovom tkiva, ali se količina koštane mase polako smanjuje. Samim time je u tridesetim godinama veća verovatnoća za razvoj koštano-mišićnih problema no što je to slučaj u dvadesetim godinama života. Iako su ovime više pogođene žene, bez obzira na pol bi trebalo imati u vidu ovakvo stanje stvari i samim time pažljivije pristupati fizičkim akivnostima. Postepeno smanjenje fleksibilnosti povlači preporuku da se praktikuju kratke vežbe visokog intenziteta. Pri tome bi posebnu pažnju trebalo obratiti na zglobove, koji imaju potencijal da stvaraju zdravstvene probleme u narednim decenijama života. U ovom periodu života se operativnim metodama lečenja zgloba pristupa najčešće zbog preloma ili povreda koštano-zglobnog sistema, a operacije kao što je operacija kuka ili drugih delova skeleta ne moraju nužno zahtevati dug postoperativni oporavak i boravak u bolnici. Šta više, Fast - Track tretmanom ubrzanog oporavka moderna medicina stvara preduslove za mobilizaciju pacijenata već nekoliko časova u odnosu na operaciju, koja je sama po sebi uglavnom minimalno invazivna.

Balansirana ishrana: Ključ dobrog zdravlja

Brz stil života koji od nas zahteva savremeno doba, a koji je naročito prisutan kao zahtev u periodu između tridesete i četrdesete godine, značajno otežava pravilnu i izbalansiranu ishranu. U cilju da iskoristimo trenutak za izgrađivanje karijere i porodice, u ovom periodu života ćemo gotovo mahinalno skrajnuti odnosno odlagati odluku o uspostavljanju adekvatnog režima ishrane. Ovo je međutim momenat kada je izuzetno važno posvetiti se pravilnoj ishrani, koja na više od jednog načina utiče na ukupno zdravlje pojedinca. Budući da se nakon navršene tridesete godine života metabolizam usporava, odnosno bivamo skloniji gojenju, važno je voditi računa o unosu kalorija, ali je sa druge strane jednako važno hranom unositi potrebne nutrijente.

Kako da brinete o zdravlju posle tridesete?

Photo: Unsplash

Dodaci lepoti i zdravlju: Kozmetika i suplementi

Posle tridesete godine života je preporučljivo posvetiti naročitu pažnju nezi kože i kose, što na prvom mestu utiče na samopouzdanje pa u vezi sa time i na kvalitet života. U svrhu odabira adekvatnih preparata za negu kože je preporučljivo konsultovati dermatologa, koji će prepoznati eventualne slabosti vaše kože i njen tip, pa samim time i preporučiti odgovarajući pristup nezi. U vezi sa vitaminskim dodacima, mišljenja stručnjaka su podeljena. Ukoliko ste stava da ishranom ne možete pružiti vašem organizmu dovoljno hranljivih sastojaka ili ako vam lekar preporuči dodatke ishrani, važno je informisati se iz pouzdanih izvora povodom vitamina i minerala potrebnih vašem telu i ne unositi više od preporučenih doza.

Navršena trideseta godina predstavlja stupanje u novu etapu života koju odlikuje konačna zrelost i samim time veća odgovornost prema sebi i svome okruženju. U cilju da ispunimo sve zahteve koje stupanje u zrelu fazu života pred nas postavlja, neretko zapostavljamo svoje zdravlje, oslanjajući se na prethodno iskustvo svoga tela i njegove granice koje smo spoznali tokom prethodne decenije. Godine i stres međutim pomeraju te granice mogućnosti našeg organizma i vrlo je važno da ih budemo svesni, ali je sa druge strane činjenica da je ovaj izazovan period zapravo vreme kada želimo i možemo najviše. Stoga, prigrlite svoje potencijale i mogućnosti decenije pred vama, a na tom putu ka svojim životnim ciljevima imajte pre svega na umu sebe i svoje zdravlje.

Povezane objave
  1. Šta ne treba reći devojci koja je prešla tridesetu? Šta ne treba reći devojci koja je prešla tridesetu?
  2. Živim duže, znači zdravije Živim duže, znači zdravije
  3. Kako se nositi sa konfliktom kao empata? Kako se nositi sa konfliktom kao empata?
  4. Ti si ono gde jedeš Ti si ono gde jedeš
Kolačići
Cover.rs prikuplja Vaše lične podatke kako bismo Vas redovno obaveštavali o prodavnici, događajima i ponudama. Pogledajte našu Politiku privatnosti kako biste saznali više o zaštiti podnetih podataka i upravljanju istim.
To Top