cover citati

Kako se odvići od loših navika?

facebook-share twitter-share pinterest-share

Kako se odvići od loših navika?

Kao ljudi, svi imamo loše navike. Većina nas zna šta treba da uradi, ali i dalje ima problema sa zaustavljanjem. Razumevanje zašto se navikavate na lošu naviku predstavlja odličan prvi korak u pokušaju da se ona zaustavi.

U nastavku teksta, predstavićemo nekoliko strategija koje će vam pomoći da prekinete lošu naviku. Koliko vremena će potrajati, zavisi od vašeg nivoa odlučnosti i želje za promenom. Neko ko želi da ostavi pušenje može posebno imati koristi od prve dve strategije. Pušenje utiče na zdravlje ne samo pušača već i svih oko njih, a odvikavanje ima toliko dugoročnih i kratkoročnih koristi. Svi znaju zašto je pušenje nezdravo i zašto treba da prestanu, ali možda o tome neće razmišljati lično.


Napravite listu problema koje navika stvara za vas i ljude oko vas. Gledajući na načine na koje bi vaši postupci mogli negativno uticati na vas, vaše izdržavanje i ljude do kojih vam je stalo na papiru, teže ih je ignorisati ili poreći.

Napravite listu o tome kako bi odvikavanje od te navike koristilo vama i vašim voljenima.

Razmislite koju svrhu ima ta navika i zašto je činite. Da li vam je dosadno i pomaže li vam to u trošenju vremena, poput trošenja previše vremena na društvene mreže ili bindžovanja na Netflixu? Da li se zbog angažovanja na društvenim mrežama osećate manje usamljeno i pomaže vam da izbegnete strah od rešavanja socijalne anksioznosti? Otkrivanje osnovnog problema i njegovo rešavanje čini da potreba za tom navikom nestane.

Pronađite nešto drugo umesto te navike. Umesto da zgrabite nezdravu grickalicu kada vam je dosadno ili ste umorni, prošetajte 10 minuta ili napravite šolju čaja.

Postavite ciljeve i nagradite se za svoja postignuća. Počnite sa nečim izvodljivim, poput promene cilja za jedan dan, i učinite nešto lepo za sebe. Sledeći cilj napravite za tri dana, pa za nedelju dana. Svaki put kada postignete svoj cilj, osetićete osećaj ponosa i znaćete da možete živeti bez svoje navike. Ako imate strah od zaustavljanja, svaki put kada to učinite, izazivate taj strah.

Nadjite pomoć. Nema ništa loše u tome ako zatražite pomoć od terapeuta ili prijatelja ili čak isprobate nešto poput hipnoterapije. Ne moramo uvek sve da radimo sami, a potrebno je više snage da priznamo da nam treba pomoć, nego da se pretvaramo da to ne činimo.

Odlučite koliko zapravo želite da prestanete. Lako je biti težak prema sebi ili se osećati krivim jer ne ispunjavamo lažna očekivanja od savršenstva. Često mislimo da „treba“ da budemo određeni način kada zapravo samo treba da budemo ono što jesmo. Fokusiranjem na naše „nesavršenosti“ osećamo se loše i kao da ne zaslužujemo ljubav prema sebi ili brigu o sebi. Što više negujemo sebe, manje vremena imamo za ponašanja koja potencijalno štete ili gubimo vreme.


Bez obzira koje destruktivne navike pokušavate da promenite, važno je biti strpljiv prema sebi. Na primer, ako imate 35 godina i imate naviku diranja lica od srednje škole, trebaće vam određeno vreme da se suprotstavite 17 godina takvog ponašanja. Ako ste nekada dirali lice svako jutro i noć, a nakon nekoliko meseci samo noću, proslavite to poboljšanje. Možda ćete se osećati frustrirano ili razočarano što ne možete prestati preko noći. Međutim, ove vrste misli vam neće dugoročno služiti. Ako ostanete dosledni i nastavite da se podsećate zašto želite da se promenite, uvereni smo da ćete uspeti.

Povezane objave
  1. Da li nauka ima svoje mesto u duhovnosti? Da li nauka ima svoje mesto u duhovnosti?
  2. Sve što treba da znate o Reikiju Sve što treba da znate o Reikiju
  3. Zašto je samoizolacija savršeno vreme za preispitivanje neefikasnih radnih navika? Zašto je samoizolacija savršeno vreme za preispitivanje neefikasnih radnih navika?
  4. Budućnost duhovnosti Budućnost duhovnosti
Kolačići
Cover.rs prikuplja Vaše lične podatke kako bismo Vas redovno obaveštavali o prodavnici, događajima i ponudama. Pogledajte našu Politiku privatnosti kako biste saznali više o zaštiti podnetih podataka i upravljanju istim.
To Top