Ada Mall

Možemo li ojačati svoj imuni sistem?

facebook-share twitter-share pinterest-share

Možemo li ojačati svoj imuni sistem?

Strahovi od koronavirusa potstakli su online pretragu i masu dezinformacija o tome kako ojačati imuni sistem. Evo šta funkcioniše - a šta ne.

Pritisak da se izbegne bolest je uvek visok. Ali da li zaista možemo nešto učiniti da pomognemo svom imunitetu? Dokazi o pravilnoj ishrani ili uzimanju određenih dodataka koji pomažu našem imunološkom sistemu su zapravo prilično mali, ali evo nekih od dokazanih metoda.


Izbegavanje stresa pomaže vašem imunološkom sistemu

Svakako, svi smo izloženi stresu - ali studije su pokazale da nivo anksioznosti i stresa može direktno uticati na naš imuni sistem. Ljudi pod stresom imaju manje prirodnih ćelija ubica, koje pomažu u borbi protiv virusnih infekcija. Ovaj izveštaj Američkog psihološkog udruženja postoji na internetu (u  njemu ima više podataka o stresu i imunitetu).

Za borbu protiv stresa fokusirajte se na tehnike opuštanja, poput istezanja, rada na hobiju, telefoniranja voljenoj osobi ili traženja profesionalnog saveta. Dugotrajna aktivacija sistema za reagovanje na stres i prekomerna izloženost kortizolu i drugim hormonima stresa, mogu poremetiti skoro sve procese u vašem telu. Ovo vas stavlja u povećan rizik od mnogih zdravstvenih problema, uključujući:

  • Anksioznost
  • Depresiju
  • Probavne probleme
  • Glavobolju
  • Bolest srca
  • Probleme sa spavanjem
  • Dobijanje na težini
  • Poremećaj pamćenja i koncentracije

Zato je toliko važno naučiti zdrave načine da se nosite sa životnim stresovima.

stress

photo: Canva

Kvalitetna ishrana pomaže vašem imunološkom sistemu

Davanje telu svih vitamina i minerala koji su mu potrebni je jedan jednostavan način da mu pomogne da se reši bolesti. Ima smisla: ako naše telo ima sve alate za pravilno funkcionisanje, verovatno će biti jače i u boljoj poziciji da se odbrani. Postoje dokazi da različiti nedostaci mikrohranjivih sastojaka - na primer, nedostatak cinka, selena, gvožđa, bakra, folne kiseline i vitamina A, B6, C i E - menjaju imunološki odgovor. Pa, šta možete učiniti? Ako sumnjate da vam ishrana ne zadovoljava sve potrebe za mikronutrijentima - možda, na primer, ne volite povrće - uzimanje dnevnih dodataka multivitaminima i mineralima može doneti i druge zdravstvene koristi, mimo mogućih korisnih efekata na imuni sistem.

kvalitetna ishrana

photo: Canva

Kvalitetan, čvrst san pomaže imunološkom sistemu

Tokom sna setelo oporavlja i podmlađuje i to je jedan od njegovih najvećih benefita u kome možemo aktivno učestvovati: odlazak na spavanje do 22h i buđenje nakon osam kvalitetnih sati sna. Kada je vaše telo dovoljno spavalo, onda može bolje da upravlja životom i kada ste budni.


Ograničavanje konzumiranja alkohola pomaže vašem imunološkom sistemu

Čaša ili dve vina dnevno je prihvatljiva, ali ako pokušavate ostati zdravi, potrudite se da ne pređete preko toga. Prekomerni alkohol može poremetiti imunološki status tela i učiniti nas podložnijima napadima virusa.

ogranicenje alkohola

photo: Canva

Vežbanje pomaže vašem imunološkom sistemu

Vežba umerenog intenziteta može pomoći da poboljšate funkcionalnost vašeg imunološkog sistema i sniziti nivoe kortizola, koji je glavni hormon stresa. Ključ je, međutim, ne preterivati, jer stavljanje naših tela u režim prevelikog stresa zbog napora tokom vežbanja može imati suprotan efekat. Redovno vežbanje je jedan od stubova zdravog života. Poboljšava zdravlje kardiovaskularnog sistema, snižava krvni pritisak, pomaže u kontrolisanju telesne težine i štiti od raznih bolesti.

Ali, pomaže li fitness prirodno jačanje imunološkog sistema i njegovo održavanje zdravim? Baš kao i zdrava ishrana, vežbanje može doprineti opštem zdravlju i samim tim zdravom imunološkom sistemu. Može još direktnije doprineti promovisanjem dobre cirkulacije, što omogućava ćelijama i supstancama imunološkog sistema da se slobodno kreću kroz telo i rade svoj posao efikasnije.


Povezane objave
  1. 5 načina da ubrzate metabolizam 5 načina da ubrzate metabolizam
  2. Blogeri i korona Blogeri i korona
  3. Ovih 12 poznatih muzeja nude virtuelne ture koje možete izvesti iz svoje fotelje Ovih 12 poznatih muzeja nude virtuelne ture koje možete izvesti iz svoje fotelje
  4. Traganje za zdravljem Traganje za zdravljem
To Top