cover citati

Pobedite dnevnu anksioznost ovim prirodnim lekovima

facebook-share twitter-share pinterest-share

Pobedite dnevnu anksioznost ovim prirodnim lekovima

Svi planovi za dobro vođen produktivan dan, lep provod sa voljenim osobama ili obnavljajući noćni san izlaze direktno kroz prozor kada nas muči anksioznost. Anksioznost se ponekad polako prikrada - možemo da osećamo nemirnu nelagodu danima pre nego što se smiri.

Drugi put nas to pogodi kao tona cigli odjednom, ostavljajući srce da kuca jače, te da budemo razdražljivi i uznemirenog stomaka. Neki od nas čak žive sa hroničnom anksioznošću - ona ​​je postala normalan deo naših života toliko da je biti bez nje nepoznato, pa nalazimo stvari o kojima treba da brinemo.

Stres je normalan. Svi ljudi svakodnevno doživljavaju stres na neki način. To je mehanizam preživljavanja našeg tela da bismo bili sigurni da se klonimo opasnosti ili da ne zaostajemo u važnim zadacima. Anksioznost, međutim, ne mora da bude deo našeg svakodnevnog života.

U stvari, to je obično sinonim za strah, koji se povezuje sa našom nesigurnošću – modus orijentisan na budućnost koji promoviše nepotrebna katastrofalna predviđanja, stvarajući u našim glavama narative o sebi i drugima, i sprečava nas da živimo i uživamo u sadašnjem trenutku.


Zbog društvenih mreža i društva u kom živimo, anksioznost je danas veća nego ikada ranije. Neki od nas su skloniji anksioznosti od drugih, a neki ljudi čak doživljavaju anksioznost na nivou koji se može kategorisati kao poremećeno ponašanje, odnosno anksiozni poremećaj.

Ako se neko oseća kao da se možda graniči sa hroničnom kada je u pitanju nivo anksioznosti, definitivno potražite lekara za stručnu pomoć. Međutim, ublažavanje povremene anksioznosti može se uraditi kod kuće, prirodnim biljem i lekovima za održavanje nivoa kortizola pod kontrolom. Evo nekoliko biljaka koje treba da probate:



Rodiola

Ova adaptogena biljka može se uzimati u obliku kapsula, praha ili tinkture. Pomaže našim telima da se prilagode fizičkim i emocionalnim reakcijama na stres, pomažući nam da se vratimo u harmonično stanje. To ga čini odličnim za anksioznost i stres, kao i za hormonsku podršku i izgradnju fizičke izdržljivosti.


Ašvaganda

Još jedna adaptogena biljka koja dolazi u obliku praha, pilule ili tinkture, koren ašvagande pomaže našem telu da se privikne na stres i anksioznost tako što značajno smanjuje nivo kortizola. Iako ova biljka takođe može pomoći da se poveća izdržljivost i podstakne miran san, to je odlična biljka podrške za zdravlje hormona i raspoloženja tokom cele godine.


Gaba

Gama-aminobuterna kiselina, jedinjenje poznato kao GABA, može se naći u proklijalim celim žitaricama, paradajzu, morskim algama i drugim izvorima hrane. Ali za lečenje anksioznosti, preporučujemo uzimanje ovog u koncentrovanom obliku suplementa. Pokazalo se da značajno povećava alfa talase (one povezane sa opuštanjem i odmorom) i smanjuje beta talase (povezane sa aktivnim razmišljanjem i visokom budnošću).


Bakopa

Ova cvetna biljka se najčešće koristi u tradicionalnoj ajurvedskoj medicini za podršku raspoloženju. Pomaže da se smanji nivo kortizola i podigne mentalni kapacitet u smislu učenja i zadržavanja pamćenja. Takođe je adaptogena biljka, povećava otpornost našeg tela na stres. Sve to radi zbog jedinjenja zvanih bakozid, koja značajno povećavaju enzime u mozgu koji razgrađuju hormone stresa.


Passion flower

Ovaj prelepi cvet nalik vanzemaljcu koji je preteča ukusne marakuje je poznat, efikasan lek za anksioznost i nesanicu. Mnoga dvostruko slepa klinička ispitivanja su pokazala njegovu efikasnost u smanjenju anksioznosti zbog anthelmintičkog, antispazmodičnog i anksiolitičkog dejstva nadzemnih delova biljke, cveća, pa čak i ploda.


Kava Kava

Za ovu smirujuću biljku se kaže da često daje euforičan efekat, sličan početnom zujanju nakon čaše vina. Obično se koristi za hronična stanja kao što je anksiozni poremećaj zbog svoje efikasnosti. Čini da se osećamo tako hladno kroz ciljane akcije na put gama-aminobuterne kiseline (GABA) u mozgu, što znači da radi na aktiviranju ovog jedinjenja, a da pritom ne izaziva zavisnost i ne hipnotiše – plus potpuno je u redu da vozite nakon uzimanja redovne doze.


St. Johns Wort

Ova smirujuća biljka odlična je u noćnom čaju, tinkturi ili kapsulama. Ne samo da je umirujuće, već je i snažno antidepresivno, pomažući u borbi protiv sumornog raspoloženja koje obično prati haotična osećanja povezana sa anksioznošću. To ga čini podrškom dobrog raspoloženja tokom mračnih meseci (sezonski afektivni poremećaj), PMS-a, nesanice i, naravno, anksioznosti.

Povezane objave
  1. 5 načina da ubrzate metabolizam 5 načina da ubrzate metabolizam
  2. Kako sebi da napravimo ‘prostora’ za teške emocije: Družite se više u 2020 Kako sebi da napravimo ‘prostora’ za teške emocije: Družite se više u 2020
  3. Traganje za zdravljem Traganje za zdravljem
  4. COVID-19 i novi način kako da budete srećni COVID-19 i novi način kako da budete srećni
Kolačići
Cover.rs prikuplja Vaše lične podatke kako bismo Vas redovno obaveštavali o prodavnici, događajima i ponudama. Pogledajte našu Politiku privatnosti kako biste saznali više o zaštiti podnetih podataka i upravljanju istim.
To Top