coverfitness

Prednosti korišćenja traka za vežbanje sa otporom (VIDEO)

facebook-share twitter-share pinterest-share

Prednosti korišćenja traka za vežbanje sa otporom (VIDEO)

Da li biste koristili trake za otpor u svom fitnes treningu? Bilo da ste početnik u treningu, top model, iskusan dizač tegova ili se oporavljate od povrede, odgovor je DA!

Šta su trake za otpor prilikom vežbanja?

Elastične trake za otpor su fitness dodatak za jačanje i istezanje mišića, bilo da se radi o estetici tela, sportskom performansu ili fizikalnoj terapiji.


PREDNOSTI KORIŠĆENJA ELASTIČNIH OTPORNIH TRAKA

trake za vezbanje

photo: web

Naravno, teretana je puna tegova i mašina svih vrsta. Ali otporne trake nude brojne prednosti koje standardni tegovi ne mogu. Evo ih neke od prednosti koje izdvajamo:

1. ISTA AKTIVNOST MIŠIĆA, MALA ŠANSA POVREDE

Prema StrengthandConditioningResearch.com, trening sa elastičnim trakama pruža sličnu, a ponekad i veću mišićnu aktivnost kao i trening sa tegovima. Glavna razlika je ta što uključuje manju količinu sile na zglobove, što znači da se više stimulusa može pružiti mišićima sa manjom šansom za povrede. Ovo je takođe dobra vest za sve koji imaju postojeće povrede ili bolove u zglobovima, jer vam pojasevi sa otporom mogu omogućiti da nastavite sa vežbanjem i izvođenjem vežbi koje ne možete sa tegićima.

2. VELIKI MIŠIĆNI STIMULANS

Glavna razlika između običnih tegova i elastičnih traka je promenljivi otpor primenjen kroz čitav opseg pokreta vežbe. Sa slobodnim tegovima, zapravo postoje delovi pokreta kada mišići ne rade mnogo posla zbog nedostatka gravitacije, kao što je vrh bicepsnog uvijanja. Prema rečima dr. Jim Stoppani, to znači da kada se koriste elastični pojasevi, „mišić dobija veći otpor u svojoj najjačoj tački u opsegu pokreta i zato dobija adekvatniji otpor da bolje stimuliše prilagođavanje snage.“

3. STABILIZACIJA / AKTIVACIJA TRUPA

Stalna napetost traka dodaje element potrebne stabilizacije vašeg tela za održavanje forme tokom mnogih vežbi. To takođe znači da ćete često aktivirati svoj trup zbog ravnoteže. Potreba da ih kontrolišete znači veću stimulaciju i snagu kroz puni opseg pokreta mišića, a povlačenjem traka smanjuje se vaša sposobnost varanja koristeći se zamahom.

4. POBOLJŠANA SNAGA I ATLETSKE PERFORMANSE

Elastične trake otpornosti na snagu su izuzetno efikasne za atletski trening zbog povećanog opterećenja, promenljivog otpora i nestabilnosti. Prema jednom istraživanju portala TheSportJournal.org, „Iskusni dizači tegova i profesionalci za kondicioniranje tvrde da otpornost na elastične trake u kombinaciji sa tradicionalnim treninzima donosi povećanje snage već nekoliko godina“. Jedan test koji je koristio elastičnu napetost za čučnjeve i bench - press pokazao je da se povećanje snage udvostručilo, a poboljšanje dubokog čučnja bilo je skoro tri puta veće nakon upotrebe traka. „Prosečno povećanje telesne snage [grupe opsega] bilo je skoro tri puta bolje u odnosu na grupu koja je vežbala samo sa tegovima.“

trake za vezbanje

photo: web

5. VIŠE MOGUĆNOSTI ZA VEŽBANJE

Sa tegićima ste ograničeni na određene položaje tela u vertikalnoj ravni kretanja da biste upotrebili silu gravitacije. Kada koristite pojaseve otpora, možete izvoditi vežbe i u vertikalnoj i u horizontalnoj ravni. Na primer, možete da vežbate grudni koš ili zadnji deo trupa u stojećem položaju umesto da koristite klupu. Takođe možete trenirati izvođenje bočnih pokreta, što je idealno za atletske aktivnosti ili oblikovanje i estetiku tela.

6. ŠTEDITE NOVAC

Zbog činjenice da možete da izvodite različite vežbe sa jednim trakom, kao što je spomenuto u gornjim primerima, to znači da vam nije potrebno toliko tegova i mašina. Ako vežbate kod kuće, komplet elastičnih traka otpornosti može vas spasiti od kupovine toliko skupih tegova koji zauzimaju prostor.

7. IDEALNO ZA REHABILITACIJU

Dokazano je da elastične trake za otpornost poboljšavaju snagu, volumen i funkciju mišića kod starijih osoba, kao i kod osoba koje se podvrgavaju rehabilitaciji. Trake mogu da pruže vrlo lagan ili jak otpor koji se može ciljano koristiti za specifične mišiće koji takođe štite zglobove.

8. ISTEZANJE I MOBILNOST

Bilo koja vrsta valjkaste ili presovane elastične trake odlična je za istezanje nakon vežbanja, kao i za zagrevanje i pokretljivost pre vežbanja. Obično ste ograničeni za vreme istezanja nivoom svoje fleksibilnosti i rasponom pokreta, a za efikasna istezanja čak je potrebna i druga osoba da izvrši pritisak na pokret. Umesto toga, možete koristiti trake da pomognete sebi kod istezanja kako biste proširili domet i obezbedili potreban pritisak. Trake za otpornost su takođe odlične za rad na pokretljivosti kada se omotaju oko čvrstog predmeta, radi poboljšanja pokretljivosti gležnjeva i kukova u čučnjevima.

9. SAVRŠENO ZA PUTOVANJE – OMILJENA KOD TOP MODELA

Može biti teško uklopiti se u treninge ili čak naći teretanu kada putujete. Trake su savršena opcija da se spakujete u torbu koja vam omogućava vežbanje u hotelskoj sobi ili na otvorenom, bez teške opreme. Neće vam otežati prtljag, ali će vam ipak pružiti efikasnu vežbu celog tela. Iz istog razloga, one su idealne za bodibildere i takmičare u fitnesu, kao i fashion modele koji moraju zategnuti svoje mišiće pre revije ili fotografisanja.

 


KO TREBA KORISTITI ELASTIČNE TRAKE ZA FITNESS?


SVAKO KO ŽELI ZATEGNUTI MIŠIĆE

Ako želite da dobijete mišićni volumen i snagu, možete da koristite trake umesto tegića i mašina da pružite novi i izazovni stimulans mišićima. Takođe možete da ih dodate vežbama sa tegovima za povećanje intenziteta i neuromuskularne performanse.

SVAKO KO ŽELI DA SMRŠA

Izgubiti kilograme je najlakše kada kombinujete zdravu ishranu, kardio i trening snage. Dodajte elastične trake u svoju rutinu vežbanja za celo telo. Počnite od vežbi jačanja grudnog koša, praćenih čučnjevima, zatim jačanje celog zadnjeg dela tela – zadnjice i leđa, a na kraju pređite na stomak i trup.

 

trake za vezbanje

photo: web


Povezane objave
  1. Fitness guru - TRACY ANDERSON Fitness guru - TRACY ANDERSON
  2. 10 fitnes trendova koji će obeležiti 2020. 10 fitnes trendova koji će obeležiti 2020.
  3. IGOR ČUROVIĆ - Edukacija je najbolja motivacija IGOR ČUROVIĆ - Edukacija je najbolja motivacija
  4. 9 načina da optimizujete ili se odlučite da redovno trčite 9 načina da optimizujete ili se odlučite da redovno trčite
Kolačići
Cover.rs prikuplja Vaše lične podatke kako bismo Vas redovno obaveštavali o prodavnici, događajima i ponudama. Pogledajte našu Politiku privatnosti kako biste saznali više o zaštiti podnetih podataka i upravljanju istim.
To Top