coverfitness

Šta telo pokušava da kaže ukoliko zevate tokom treninga?

facebook-share twitter-share pinterest-share

Šta telo pokušava da kaže ukoliko zevate tokom treninga?

Vežbanje je naporan posao i može biti zamorno. Ali vežbanje takođe može pomoći u poboljšanju sna. Ljudi koji vežbaju doslednije, bolje spavaju tokom večeri. Zevanje, koje je obično povezano sa umorom ili dosadom, urođeni je refleks centralnog nervnog sistema - naime, mozga. To znači da ne možete da kontrolišete kada i gde zevate. Dakle, samo zato što zevate nekoliko puta tokom treninga, ne znači da bi trebalo da pokušate da zaustavite. COVER izdvaja najčešće razloge zbog kojih zevate tokom treninga.


Pod stresom ste ili zabrinuti

Ideja da zevanje povećava količinu kiseonika koji unosite - ispijate veliki udah vazduha, zar ne? - razotkriveno je, prema studiji iz novembra 1987. objavljenoj u Bihevioralnoj i neuralnoj biologiji. Zevanje, međutim, može povećati protok krvi u mozak, što može poboljšati fokus i koncentraciju. Možda ćete započeti vežbanje ili veliki atletski događaj ili ćete proći nekoliko minuta, možda ćete početi da zevate kao način da poboljšate fokus i koncentraciju. To je zato što zevanje može da vam ohladi temperaturu u mozgu.

Pre vežbanja, igre ili događaja, mogli biste da budete anksiozni ili pod stresom - ali dobrom vrstom stresa - i to bi moglo izazvati zevanje. Pokreće se reakcija borbe ili leta vašeg tela, a zevanje otvara vilicu, što povećava protok krvi za mišiće koji rade. Na primer, trkač bi mogao da zeva u trenucima koji prethode trci zbog strepnje. To zevanje treba da prestane kad se kreće, jer je trčanje stacionarna vežba.

Kada ste u stabilnom stanju aerobnih vežbi, vaš mozak zna da treba da dišete dosledno. Zevanje narušava to dosledno disanje. Drugim rečima, vaše telo daje prednost disanju, a ne povećanju protoka krvi ili hlađenju telesne temperature - još jedan razlog zbog kojeg možda zevate tokom treninga.


Prezagrejani ste

Možda je najveći razlog zbog kojeg biste mogli da zevate tokom treninga spuštanje osnovne telesne temperature. To se naziva termoregulacija. Kada udišete veliku količinu vazduha iz okoline koji je hladniji od telesne temperature, to pomaže u snižavanju osnovne temperature i temperature mozga. To se dešava jer kada zevate, muskulatura vilice se skuplja, povećavajući protok krvi u tim mišićima. Kada progutate hladan vazduh, on hladi krv u viličnim mišićima, koja se zatim isporučuje u mozak i druge delove tela. Ovo je vrsta bezosećajnog znojenja - znojenja koje ne uključuje gubitak čiste vode ili povezan gubitak rastvorene supstance.

Slučaj: Istraživači iz studije o fiziologiji i ponašanju iz maja 2014. godine regrutovali su 120 pešaka da hodaju tokom zime (od decembra do marta) i leta (od juna do oktobra) i otkrili su da su učesnici koji su leti hodali prijavili više zevanja od onih u zimu. Ova studija podržava dokaze da se zevanje koristi kao sredstvo za termoregulaciju.

Ali kada je temperatura okoline veća od vaše osnovne temperature, zevanje će splasnuti, prema pregledu iz januara 2013. objavljenom u Međunarodnom časopisu za primenjena i osnovna medicinska istraživanja.

workout

photo: web

 


Radite posao visokog intenziteta

Da li ćete zevati tokom treninga zavisi od toga šta zapravo radite. Vežbe koje najčešće uzrokuju zevanje uključuju intervalni trening visokog intenziteta (tokom intervala odmora) i one koje ciljaju velike mišićne grupe, poput dizanja teškog tereta za donji deo tela. Koristite više muskulature, što povećava temperaturu jezgra.


Savet

Ako zaista osećate da morate smanjiti učestalost zevanja, možete isprobati metode za bolju termoregulaciju. Metode koje su uspele su pijenje hladne vode / tečnosti, ispiranje usta ledenom vodom (pokazalo se da je veoma efikasno za populacije bolesti, poput multiple skleroze), nošenje odeće koja štiti od vlage i korišćenje odgovarajuće ventilacije za snižavanje temperature okoline.


Kada se obratiti lekaru

Pošto je zevanje refleks, obično nema razloga da se to spreči. Ali ako tokom vežbanja imate preterano zevanje, to može ukazivati na nešto ozbiljnije. To zevanje može dovesti do vrtoglavice, a to može značiti vrlo nizak krvni pritisak ili hiperaktivni vagusni nerv.

Nizak krvni pritisak povezan je sa mnoštvom osnovnih zdravstvenih stanja, prema Američkom udruženju za bolesti srca. Neki od njih uključuju trudnoću, odmor u krevetu, lekove, alergijske reakcije i probleme sa žlezdama koje proizvode hormone.

Hiperaktivni vagusni nerv može biti uzrokovan ekstremnim stresom. Nerv deluje prekovremeno kako bi smanjio brzinu otkucaja srca i krvni pritisak, ali u nekim slučajevima previše spušta krvni pritisak uzrokujući ozbiljan nizak krvni pritisak, navodi se u članku Društva za nauku i javnost.


Povezane objave
  1. 9 načina da optimizujete ili se odlučite da redovno trčite 9 načina da optimizujete ili se odlučite da redovno trčite
  2. Prednosti korišćenja traka za vežbanje sa otporom (VIDEO) Prednosti korišćenja traka za vežbanje sa otporom (VIDEO)
  3. Inovacije: Tehnologija sportske medicine koja menja način vežbanja Inovacije: Tehnologija sportske medicine koja menja način vežbanja
  4. Stepper za lepo oblikovanu zadnjicu je must! Stepper za lepo oblikovanu zadnjicu je must!
Kolačići
Cover.rs prikuplja Vaše lične podatke kako bismo Vas redovno obaveštavali o prodavnici, događajima i ponudama. Pogledajte našu Politiku privatnosti kako biste saznali više o zaštiti podnetih podataka i upravljanju istim.
To Top