Ada Mall

Zašto izbegavati grickanje noktiju, naročito tokom pandemije?

facebook-share twitter-share pinterest-share

Zašto izbegavati grickanje noktiju, naročito tokom pandemije?

Budući da pandemija koronavirusa i dalje utiče na ljude širom sveta, stručnjaci savetuju ljude o najboljim načinima da se pobrinu za svoju ličnu rutinu, uključujući i sigurne odlaske u kupovinu namirnica, čišćenje proizvoda iz supermarketa i najbolju praksu za negu kože za socijalno distanciranje kod kuće.


Jedan od najnovijih predloga koji je stekao veliku popularnost na mreži dolazi iz Facebook objave u kojoj se navodno prenose saveti australijske medicinske sestre da ljudi nokte na prstima održavaju što kraćima kako bi sprečili širenje novog koronavirusa.


U intervjuu za Insajder, medicinska urednica WebMD-a dr. Neha Pathak, lekarka primarne zaštite, detaljno je objasnila kako bi ljudi trebalo da brinu o noktima tokom pandemije koronavirusa - i što čini pravilnu ili sigurnu dužinu noktiju.


Još nije poznato koliko dugo koronavirus može živeti na koži i noktima, ali duži nokti mogu olakšati širenje virusa


Pathakova je za Insajder rekala da nokti mogu da sakrivaju mikrobe, ali pošto se novi koronavirus još uvek proučava, još nije poznato koliko dugo virus COVID-19 može da živi na noktima i koži.


"Važno je zapamtiti da još uvek učimo o ovom virusu. Poznat nam je tek oko četiri meseca, tako da sve što kažemo treba biti uklopljeno" iz onoga što trenutno znamo", rekla je Pathak.


Po njenim rečima nokti apsolutno mogu lučiti klice i omogućavati širenje. „Još ne znamo koliko dugo novi koronavirus može živeti na našoj koži i noktima, ali sigurno dovoljno dugo da se omogući širenje ako ne očistimo ruke i nokte pravilno, izjavila je Pathak.


Ljudima se preporučuje da drže nokte podrezanim tako da nokat ne doseže preko vrha prsta.

Klice i virusi se mogu „sakriti u pukotinama i oštećenjima“ od usitnjenog laka za nokte


Pathak je dodala da je optimalna metoda pranja ruku, koja podrazumeva upotrebu  sapuna i vode sa 20 sekundi intenzivnog pilinga oko prstiju, palca, kažišrsta, oko i ispod noktiju, najbolje rešenje za sprečavanje širenja koronavirusa i drugih virusa uopšte.


Stručnjaci su apelovali na ljude da otkažu tretmane za nokte, kosu i druge kozmetičke tretmane, a kako su za sada saloni zatvoreni zbog državnih ili lokalnih naredbi, postoji mnogo jednostavnih načina da se brine o noktima kod kuće.


Na primer, za uklanjanje usitnjenog gel manikira kod kuće potrebno je nekoliko osnovnih proizvoda, uključujući aceton, pamučne jastučiće/tufere, aluminijum i traku za nokte.


Dezinfekcija grickalica za nokte i drugih alata takođe može pomoći u sprečavanju infekcije


"Možete dezinfikovati alate za nokte dezinfekcionim sprejevima. Obavezno proverite da li su na listi EPA sertifikovanih dezinfekcijskih sredstava. Pročitajte uputstva za upotrebu kako biste pravilno očistili ove proizvode", rekla je Pathak.

Ljudi bi trebalo da izbegavaju grickanje noktiju, posebno usred pandemije


Respiratorne klice poput ovog novog koronavirusa ne mogu ući u vaše telo ukoliko ih ne pustite kroz oči, nos ili usta. Grickanje noktiju i zanoktice može vas izložiti riziku od bakterijskih infekcija oko noktiju.


Na svojoj veb stranici CDC je objavio listu opštih preporuka higijene noktiju koje nisu posebno vezane za prevenciju COVID-19, ali su u skladu sa Pathakinim savetima za najbolje prakse nege noktiju usred pandemije.


Odgovarajuća higijena ruku uključuje pažljivo čišćenje i podrezivanje noktiju, koji mogu akomulirati prljavštinu i klice i mogu doprineti širenju nekih infekcija, kao što su pinvorms. Nokti moraju biti kratki, a donje strane treba često čistiti sapunom i vodom. Zbog njihove dužine, duži nokti mogu da sakupe više prljavštine i bakterija od kratkih noktiju i na taj način potencijalno doprinose širenju infekcije.


Da bi sprečio širenje klica i infekcija noktiju, CDC preporučuje držanje noktiju što je moguće kraćim i njihovo češće obrezivanje, kao i da ljudi „trljaju donju stranu nokta sapunom i vodom (ili četkicom za nokte) prilikom svakog pranja ruku.


photo: Web

Povezane objave
  1. 5 načina da ubrzate metabolizam 5 načina da ubrzate metabolizam
  2. Živim duže, znači zdravije Živim duže, znači zdravije
  3. Kako se nositi sa konfliktom kao empata? Kako se nositi sa konfliktom kao empata?
  4. Ti si ono gde jedeš Ti si ono gde jedeš
To Top